Hotpoint AQGMD 149/A

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hotpoint AQGMD 149/A op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Sebbies 10-11-2015
Geschreven voor: Hotpoint AQGMD 149/A

Doe het niet. In het eerste jaar deed de machine het prima, wassen en drogen, en waren we best tevreden. Echter kregen we in het tweede jaar, zonder deze machine verplaatst te hebben of iets dergelijks, enorme geluidsproblemen. Zonder te overdrijven leek het wel een helicopter, met name bij het centrifugeren. Tot twee keer toe is de machine gerepareerd in de garantieperiode. De machine heeft het na 3,5 jaar in bezit, dus na de garantieperiode, compleet begeven. De reparatiekosten waren 125 euro, maar nu twee maanden later kan de machine helemaal niet meer worden gerepareerd. Er is een lek ergens in de binnenkant, waardoor de opvangbak vol stond met water en het apparaat kortstluiting heeft gemaakt. Nadat ik de machine uit de bak heb gehaald valt de gehele betonnen fundering uit elkaar en is deze gescheurd. Hoe dit kan, geen idee, maar ik zou een ieder aanraden een betrouwbaar merk te kopen. Ik heb in ieder geval een nieuwe Siemens machine besteld en hopelijk gaat die langer mee. Ik heb geen vertrouwen in de duurzaamheid van deze machine en zou deze niemand aanraden te kopen.

lievev 04-12-2010
Geschreven voor: Hotpoint AQGMD 149/A

Het wolwasprogramma die een of andere prijs zou hebben gewonnen is een tegenvaller. Hele stukken zijn nog droog als ze uit de machine komen. Ook vaak zitten er veel pluizen op, die blijkbaar zich ergens hebben schuilgehouden en bij de wolwas tevoorschijn komen. De monteur die na een jaar kwam wegens een kleine lekkage wist ook niet hoe het kwam en raadde aan om vóór de wolwas een spoelprogramma te doen.
Twee keer naar hotpoint gemaild met dit verhaal maar geen enkele reactie.
De was komt na het drogen enorm gekreukd er uit, dus ik gebruik het vooral voor de handdoeken en beddegoed.

mahler 23-10-2010
Geschreven voor: Hotpoint AQGMD 149/A

ai,ai gekocht op de aanraders van kieskeurig! en ik had 2 miele staan(wasmachine en droger)nou deze is dan ook geen vergelijk met zijn voorgangers,de wastijd is veel langer,het wasmiddel word niet goed uit wasmiddel bakje gespoeld,het knoppenpaneel is een kerstboom,geen pluizenfilter en de droogfuncte duurt lang en is geen automaat!!,er zitten slechts voorgeproggrammeerde droogtijden in de machiene, vandaar de uiteenlopende meningen over de droogfuncte,soms gaat het goed de andere keer niet!wel kan je handmatig de was in de machine nadrogen ,stil is de machine wel ,het geheel is nog een aanrader gezien de lage prijs

Celys 21-03-2010
Geschreven voor: Hotpoint AQGMD 149/A

heb hem 2e hands gekocht, bijna een jaar geleden alweer. Heb hem nu een half jaar in gebruik en hij bevalt goed.

Als je een paar keer doorklikt op het droog-knopje kun je ook een droogtijd van 90 minuten instellen. Ik heb, m.u.v. de 40 min, nog nooit een andere droogtijd ingesteld of nodig gehad. Was komt er heerlijk warm en droog uit uit. Ik heb weleens een vooraf ingestelde combinatie gebruikt maar de was blijft soms te nat.

Een tip: wassen, daarna even laten rusten en deurtje van de machine openzetten (10 min. ofzo), om daarna 90 minuten drogen in te schakelen. Als je de trommel heel vol hebt zou ik eerst wat was ophangen en het " noodzakelijke" drogen.

Vooral het programma Bed&Bad 7 dagen vind ik geweldig, en het wolwasprogramma doet het super!

panisb 05-10-2009
Geschreven voor: Hotpoint AQGMD 149/A

Heb deze was/droog combi nu een half jaar en ben er erg tevreden over. Was wordt schoon en ook droog. Let er bij drogen op dat er geen 8kg was in moet dan kreukelt hij en wordt het niet droog. Maar als je hem net wat minder vult is de was al veeeeeel minder gekreukeld. Wat dan ook helpt is strijkdroog aantoetsen. De wasmachine hoor je alleen bij het centrifugeren en verder niet. Zeer geluidsarm dus. EN alle programma's werken perfect. Nou maar hopen dat hij ook duurzaam blijft. Oh ja en van pluisjes heb ik ook geen last.

wm 19-04-2009
Geschreven voor: Hotpoint AQGMD 149/A

Nu twee maanden in bezit en erg tevreden over veelzijdigheid, wasresultaat, laadruimte, bedieningsgemak, uiterlijk en geluid.

tiems 14-03-2009
Geschreven voor: Hotpoint AQGMD 149/A

half jaar in bezit leuke wasdroogcombi om te zien maar wel met extra gebruiksaanwijzing. tevens maakt de centrifeuge nogal wat lawaai. pluisjes worden weggepomt in de afvoer wel even na handdoeken drogen door laten spoelen ivm rest pluisjes .na het wassen /centrufugeren eerst alles uitkloppen ivm veel kreukels aan het eind van droog progamma

patriciah 02-11-2008
Geschreven voor: Hotpoint AQGMD 149/A

Hele fijne wasmachine. Heb hem nu een maand, en alleen maar lof!

Hij is makkelijk te bedienen, hartstikke stil, en de grote vul capiciteit is ideaal.

Voor de kleine babywasjes is het snelwasprogramme heel fijn. Met 15 min is alles schoon.

Breukelen 29-09-2008
Geschreven voor: Hotpoint AQGMD 149/A

Deze wasmachine hebben we gekocht vanwege de prijs en mogelijkheden.
Met zijn acht kilo wasvermogen en 6 kilo droogvermogen is dit een ideale wasmachine voor een groter gezin. De was resultaten zijn goed tot zeer goed te noemen. In vergelijking tot onze oude AEG Oko lavamat doet de Ariston Hotpoint het het een stuk beter (9 jr oud) en ook het drogen gaat beter. De motor van deze wasmachine is erg stil. We zijn zelfs in het begin aantal keer wezen kijken om te zien of hij wel aan stond. Persoonlijk vond ik dat je op de AEG makkelijker een korte was kon instellen. Deze optie zit hier niet op. We een snelwasje maar dat is voor een halve trommel. Uiteindelijk gebruiken we voornamelijk de katoen/kleurvast optie die ongeveer 1 uur en 20 minuten duurt. Ook wij zien zoals door anderen vermeld dat als er nog 1 minuut op de klok staat, het zeker nog 5 minuten gaat duren voordat de wasmachine klaar is.
Al met al een mooie, grote wasmachine voor een redelijke prijs.

Linda2008_ned 18-05-2008
Geschreven voor: Hotpoint AQGMD 149/A

Sinds 2 weken hebben wij deze machine. Tot nu toe bevalt hij prima. Heerlijk grote trommel, veel programma mogelijkheden. 1 minpuntje kunnen ontdekken: tijdens een wasprogramma staat op het dispaly vermeld hoelang het programma nog duurt, dat klopt altijd, alleen als er staat nog 1 minuut resterend is het 5 min. Je staat dan dus te wachten omdat hij bijna klaar is, nu weet ik dat het nog even duurt. De machine geeft overigens een geluidsignaal wanneer het programma klaar is.